Ločevanje odpadkov
Ko otroke učimo ločevanja odpadkov, jim pri tem posredujemo vrednote kot so spoštovanje, skrb in odgovornost. Za ločevanje potrebujemo 5 košev in sicer za: papir, biološke odpadke, embalažo, steklo in preostale odpadke. Na koših so napisi s sliko. Vajo predvsem v vrtcu večkrat ponovimo; lahko tako, da vzgojitelj otrokom pokaže različne odpadke (prazna plastenka, papir, kos blaga) in jih prosi, naj jih odnesejo v pravi koš. Lahko se zraven vključi večje otroke, ki učijo male ali jim pomagajo ločevati odpadke.
To vajo je možno še razširiti na pogovor o zemlji, o ohranjanju narave, kaj se zgodi z odpadki, ki jih čistilke odnesejo. Otrokom se lahko pokaže tovornjak, ki pobere in odpelje odpadke na zbirno mesto. Obstaja vrsta knjig o ločevanju odpadkov. Lahko se otrokom tudi pove, da je možno iz odpadkov narediti nekaj čisto novega, na primer metulje in živali iz rol toaletnega papirja.
Skrb za živali
Otroci imajo zelo radi živali, zato imamo v nekaterih vrtcih terapevtskega psa, s katerim se ukvarjajo vsi – od najmlajših do najstarejših in s tem razvijajo občutek za sodelovanje, spoštovanje, skrb za druge in odgovornost. Če hočemo pripeljati v vrtec psa, je treba najprej poskrbeti, da ima vse potrebne certifikate, da obvlada obnašanje proti otrokom, potrebni pa so tudi pripomočki kot hrana, voda, vitamini, krtača, povodec in še veliko drugega. Otroci zelo radi hranijo in krtačijo psa, radi pa tudi gledajo, kako izvaja svoje umetnije. Pri hranjenju in krtačenju psa mora dati njegov gospodar otrokom najprej navodila, kako naj se obnašajo v prisotnosti psa. Če se kateri od otrok psa boji, je treba otroka pustiti, da samo gleda, kako z živaljo ravna gospodar in drugi otroci, sčasoma pa se bo v otroku prebudila želja, da ga bo tudi sam pobožal. Otrokom je tudi v veliko veselje, če lahko psa (skupaj z gospodarjem) peljejo na sprehod. In seveda tudi pri ukvarjanju s psom na koncu pospravijo vse pripomočke, ki so jih potrebovali, v košaro.
Rože – čiščenje, zalivanje, šopki
Skrb za rastline zajema različne dejavnosti, ki jih otroku lahko predstavi vzgojitelj. Ko otrok osvoji potrebno znanje, lahko samostojno prevzame skrb za rastline v sobi ali na vrtcu. Pri tem razvija notranje drže kot so skrb za okolje, sodelovanje, pomoč in odgovornost.