Čiščenje oken
Čiščenja oken se radi lotijo otroci od 18 mesecev starosti dalje. Pri tem spoznavajo vrednote kot so sodelovanje, pomoč, spoštovanje, samostojnost in skrb za okolje. Otroci so ponosni, če lahko pomagajo vzgojiteljici ali mami, če lahko ponovijo gibe, s katerimi odrasli čistijo okna. Vzgojiteljica otroku pokaže, kako naj čisti (otrok pri tem mirno in zavzeto opazuje vzgojiteljico), nato pa ta sam ponovi za njo vse gibe. Ta dejavnost je med otroci zelo priljubljena, zato se za naslednje pomivanje oken najdejo vedno novi prostovoljci, ki se učijo čistiti okna.
Kartice nasprotja – kaj je prav in kaj narobe, poštenost, odgovornost
S to dejavnostjo lahko predvsem otroke nad tri leta učimo odgovornosti, vljudnosti, spoštovanja, kaj je prav in kaj narobe, skrbi za okolje, ubogljivosti, ljubezni, pravičnosti in strpnosti. Za učenje potrebujemo kartice nasprotja, ki jih polagamo na mizo ali na preprogo. Vzgojiteljica ali starš skupaj z otrokom pregleda karte nasprotja. Vzgojiteljica pokaže prvo karto in vpraša otroka, kaj vidi na njej. Če ne zna opisati, opisujeta skupaj: npr. vidim dva fanta, ki lupita banano. Eden od fantov vrže olupek na tla. Mimo pride starejša gospa. Stopi na olupek in pade. Vzgojitelj vpraša: »Se ti zdi, da je ta fant odgovorno obnašal, ko je vrgel olupek na tla?«Otrok: »Ne.« »Kako bi lahko ravnal drugače?« « Poglejva to karto. Kaj je storil fant na tej karti?« »Olupek je vrgel v koš za smeti.« Nato otroci pregledajo še ostale karte in poiščejo ustrezno karto, ki pokaže, kako ravnamo v različnih življenjskih situacijah.
Nošenje stola, mize…
Pri tej dejavnosti želimo izpostaviti naslednje vrednote: skrb za urejenost okolja v skupini, zunaj na igrišču, doma.
Z dejavnostjo nošenja večjih predmetov otroku omogočimo, da koordinira gibe. Pri tem tudi razvija koncentracijo, ravnotežje ter samostojnost. Ko poskrbi za stvari in za urejenost prostora, se otrok uči odgovornosti in razvija pozitivno samopodobo.
Otroka učimo nositi stol in druge predmete tako, da z njim ne drsa po tleh. Izbere poljubno mesto in jih tiho postavi na tla.
Predstavitev dejavnosti otroku je enostavna. Vzgojitelj se postavi za stol ob mizi. Stol prime za naslonjalo in sedalo z obema rokama. Dvigne stol v višino pasu in ga nese na drugi konec sobe. Stol neslišno postavi na tla.
Glede na starost otrok vzgojitelj poskrbi za prenašanje stola ali drugih predmetov, ki so primerno težki in veliki pri določeni otrokovi starosti. Predlogi, kaj vse otrok ali prenaša: miza, pladenj, košara, zabojnik, vedro … V paru z drugim otrokom: miza, omarica, zabojnik, škatla, ležalnik …
Pospravljanje po kosilu
Pospravljenje po kosilu vsebuje spekter različnih dejavnosti, s katerimi otrok ponotranja mnoge vrednote: sodelovanje, skrb za okolje, ljubeznivost in vljudnost, samostojnost, odgovornost …
Vsak otrok v skupini doprinese svoj delež pri urejanju skupnega prostora.
Vzgojitelj otrokom pokaže vsako posamezno dejavnost, kako se izvede. Otroci radi samostojno poskrbijo za prostor. Naloge so lahko razdeljene med »dežurne otroke« ali pa si vsak otrok sam izbere, kaj bo določen dan naredil (lahko so pripravljene kartice za okoli vratu, na katerih je zapisana dejavnost). Način delitve nalog izbere vzgojitelj. Določena dela lahko opravljajo otroci v paru.
Po kosilu vsak otrok odnese svoj krožnik in pribor na voziček ter se umije.
Nato izbere med dejavnostmi, ki jih je potrebno postoriti: