Naše metode poučevanja angleškega jezika
Kako lahko otrokom pomagamo pridobivati znanje tujega jezika?
Otroci imajo prirojene sposobnosti za učenje materinega in tujih jezikov. Ko so še majhni, imajo veliko časa in so pripravljeni sprejeti učenje v tujih jezikih. Učenje v teh letih je zabavno, ker poteka v obliki igre in izvajanja različnih aktivnosti. Kakor v slovenščini, otroci tudi pri drugih jezikih najprej poslušajo tuje besede, nato jih spregovorijo in šele čez nekaj časa začno tvoriti stavke. Majhni otroci se ne ukvarjajo s slovnico, pač pa uporabijo izraze, ki jih slišijo. Nekatere besede in stavke pozabijo, druge si zapomnijo.
Če jih pravilno usmerjamo, niso prav nič v zadregi, ko se učijo tujih jezikov. Starši otrokom pomagajo pri učenju angleščine, če:
Ali starši lahko učijo svoje otroke angleščine?
Starši lahko pomagajo svojim otrokom pri učenju tujega jezika, čeprav niso učitelji angleščine, in čeprav mislijo, da sta njihovo znanje in izgovorjava angleškega jezika slaba. Če boste svoje otroke učili angleščine, ne potrebujete nobenega posebnega tečaja, ampak osnovno znanje in nekaj izrazov in stavkov, ki jih boste skušali posredovati otrokom. Čas učenja naj bo kratek: 10 do 20 minut, enkrat do trikrat tedensko. Pri jeziku je zelo pomembno ponavljanje, ni pa potrebno, da otrok razume slovnico.
Ko učite otroke tujega jezika, je zelo pomembno, da se jim ne posmehujete, če napačno izgovorijo kakšno besedo. Nikoli jim ne recite, da nimajo talenta za tuj jezik. Opogumljajte jih, če si takoj ne zapomnijo besed (to je povsem normalen pojav). Prav tako jih tudi ne primerjate z drugimi otroki, češ da ti že sijajno obvladajo angleščino.
Kako otroka mimogrede učimo angleščine
Starši imamo veliko priložnosti, da otroka mimogrede naučimo izrazov in stavkov v tujih jezikih: ko čakamo na zdravnika, na zobozdravnika, v trgovini, ko gremo na sprehod, ko z njim kuhamo ali se igramo, ko obiščemo živalski vrt ali gremo na morje.
Da otroka navdušimo, kako lepo je razumeti tuj jezik in kako se bo že čez nekaj časa lahko pogovarjal z nekom iz druge države ali bral angleško knjigo ali gledal risanko, lahko na primer med kuhanjem kosila mimogrede rečemo: »A veš, kako se reče v angleščini juhi? Soup. Kako pa kruhu? Bread. » A znaš ponoviti? Soup, soup, soup. Bread, bread, bread.« In motiviramo otroka, da bo čim večkrat ponovil novi besedi. Potem ga še večkrat vprašamo, če se spomni angleške besede za juho in kruh.
Ko gremo po cesti in skupaj z otrokom slišimo koga govoriti angleško, lahko otroka vprašamo: »A slišiš, da govorijo angleško?« A veš, kako bi ju lahko pozdravila, če bi ta dva prišla k nam?« Lahko bi rekla: Hello ali pa Good morning. Potem bi te mogoče nekdo vprašal, kako ti je ime in ti bi mu lahko odgovorila: »I am Lili.« ali pa »My name is Lili.«