Naše metode poučevanja angleškega jezika

  • Med pregledovanjem slikanic, v katerih so pod slikami tudi angleški izrazi, večkrat izgovorimo besede za predmete na slikah. Otroka spodbujamo, da ponavlja za nami.
  • Med risanjem otroku povemo angleško besedo za predmet, ki ga riše.
  • Večkratno poslušanje in ponavljanje kratkih pesmi v angleškem jeziku, ki se navezujejo na obravnavano tematiko, da otrok sčasoma osvoji besedilo.
  • Ko obravnavamo določeno tematiko iz kurikula, otroke naučimo nekaterih izrazov tudi v angleškem jeziku.
  • Med dnevnimi dejavnostmi mimogrede ponovimo že znane angleške izraze, npr. ponovimo angleške besede za živali, ki jih opazimo med sprehodom, med obrokom ponovimo besede za hrano, itd.
  • Otrok se vsega uči skozi igro, tudi jezika. Med angleškimi uricami s pomočjo različnih iger (npr. igra spomin, gibalne igre) in didaktičnih pripomočkov (npr. lutka, slikovne kartice) utrjujemo besedišče in spoznavamo nove besede.

  • Kako lahko otrokom pomagamo pridobivati znanje tujega jezika?

    Otroci imajo prirojene sposobnosti za učenje materinega in tujih jezikov. Ko so še majhni, imajo veliko časa in so pripravljeni sprejeti učenje v tujih jezikih. Učenje v teh letih je zabavno, ker poteka v obliki igre in izvajanja različnih aktivnosti. Kakor v slovenščini, otroci tudi pri drugih jezikih najprej poslušajo tuje besede, nato jih spregovorijo in šele čez nekaj časa začno tvoriti stavke. Majhni otroci se ne ukvarjajo s slovnico, pač pa uporabijo izraze, ki jih slišijo. Nekatere besede in stavke pozabijo, druge si zapomnijo.

    Če jih pravilno usmerjamo, niso prav nič v zadregi, ko se učijo tujih jezikov. Starši otrokom pomagajo pri učenju angleščine, če:

  • jim ne govorijo, da je angleščina težka,
  • jih ne silijo, da bi razumeli slovnico,
  • jih pri učenju tujega jezika zapletejo v zanimivo igro,
  • razumejo, da otroci na začetku učenja samo poslušajo, nato spregovorijo in šele kasneje berejo in pišejo (in zato otrok ne silijo, da sodelujejo v razgovoru ali ponavljajo besede),
  • so potrpežljivi in se zavedajo, da otrok sprva ne razume vsega, kar sliši, pač pa le nekaj besed, ki jih kmalu povežejo z dogajanjem in naredijo približen zaključek o pomenu,
  • razumejo, da otroke nekoliko moti, ker ne morejo hitro izraziti misli v tujem jeziku,
  • jim ne popravljajo napak (otroci bodo tako kot pri slovenščini kmalu sami prepoznali napako in jo bodo popravili),
  • se zavedajo, da obstajajo pri učenju razlike med spoloma in ne primerjajo dečkov z deklicami.

  • Ali starši lahko učijo svoje otroke angleščine?

    Starši lahko pomagajo svojim otrokom pri učenju tujega jezika, čeprav niso učitelji angleščine, in čeprav mislijo, da sta njihovo znanje in izgovorjava angleškega jezika slaba. Če boste svoje otroke učili angleščine, ne potrebujete nobenega posebnega tečaja, ampak osnovno znanje in nekaj izrazov in stavkov, ki jih boste skušali posredovati otrokom. Čas učenja naj bo kratek: 10 do 20 minut, enkrat do trikrat tedensko. Pri jeziku je zelo pomembno ponavljanje, ni pa potrebno, da otrok razume slovnico.

    Ko učite otroke tujega jezika, je zelo pomembno, da se jim ne posmehujete, če napačno izgovorijo kakšno besedo. Nikoli jim ne recite, da nimajo talenta za tuj jezik. Opogumljajte jih, če si takoj ne zapomnijo besed (to je povsem normalen pojav). Prav tako jih tudi ne primerjate z drugimi otroki, češ da ti že sijajno obvladajo angleščino.


    Kako otroka mimogrede učimo angleščine

    Starši imamo veliko priložnosti, da otroka mimogrede naučimo izrazov in stavkov v tujih jezikih: ko čakamo na zdravnika, na zobozdravnika, v trgovini, ko gremo na sprehod, ko z njim kuhamo ali se igramo, ko obiščemo živalski vrt ali gremo na morje.

    Da otroka navdušimo, kako lepo je razumeti tuj jezik in kako se bo že čez nekaj časa lahko pogovarjal z nekom iz druge države ali bral angleško knjigo ali gledal risanko, lahko na primer med kuhanjem kosila mimogrede rečemo: »A veš, kako se reče v angleščini juhi? Soup. Kako pa kruhu? Bread. » A znaš ponoviti? Soup, soup, soup. Bread, bread, bread.« In motiviramo otroka, da bo čim večkrat ponovil novi besedi. Potem ga še večkrat vprašamo, če se spomni angleške besede za juho in kruh.

    Ko gremo po cesti in skupaj z otrokom slišimo koga govoriti angleško, lahko otroka vprašamo: »A slišiš, da govorijo angleško?« A veš, kako bi ju lahko pozdravila, če bi ta dva prišla k nam?« Lahko bi rekla: Hello ali pa Good morning. Potem bi te mogoče nekdo vprašal, kako ti je ime in ti bi mu lahko odgovorila: »I am Lili.« ali pa »My name is Lili.«

    Leave a Comment

    Comments

    No comments yet. Why don’t you start the discussion?

    Dodaj odgovor

    Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja